no-img
فایل سا

PDFکتاب هیپنوتیسم درمانی – ویلیام گلدن ، توماس داود و فرد فریدبرگ


فایل سا
فایل های ویژه
اطلاعیه های سایت

ادامه مطلب

PDF
PDFکتاب هیپنوتیسم درمانی – ویلیام گلدن ، توماس داود و فرد فریدبرگ
امتیاز 3.00 ( 2 رای )
pdf
4مگابایت
219 صفحه کامل
زبان کتاب:فارسی
۵,۰۰۰ تومان
۵,۰۰۰ تومان – خرید

PDFکتاب هیپنوتیسم درمانی – ویلیام گلدن ، توماس داود و فرد فریدبرگ


کتاب  هیپنوتیزم درمانی اثر ویلیام گلدن

ویژگی بارز کتاب صوتی هیپنوتیزم درمانی در مقایسه با دیگر آثاری‏ که درباره هیپنوتیزم نوشته شده،آن است که شیوه کاربرد این روش را برای هر گروه و یا هر اختلال رفتاری-روانی‏ جداگانه معرفی نموده است.

هیپنوتیزم درمانی یکی از روشهای علمی و مؤثر درمان‏ در روانشناسی بالینی و روانپزشکی است.متاسفانه این‏ روش برای بسیاری از روانشناسان و روانپزشکان و دیگر کارشناسان در هاله‏ ای از ابهام باقیمانده،گروهی آن راه غیر علمی و با شیادی برابر دانسته ‏اند؛از این رو اثری که بتواند با زبانی ساده اما علمی جنبه‏ های‏ مثبت و کاربردهای‏ درمانی آنرا تشریح کند،در زدودن این ابهام ها سودمند خواهد بود.کتاب حاضر را نیز می‏توان کوششی در این‏ راستا دانست.ویژگی بارز این اثر در مقایسه با دیگر آثاری‏ که درباره هیپنوتیزم نوشته شده،آن است که شیوه کاربرد این روش را برای هر گروه و یا هر اختلال رفتاری-روانی‏ جداگانه معرفی نموده است.

روش های هیپنوتیزمی و روش هایی که بر روی روان انسان کار می‌کنند، امروزه مورد علاقه بسیاری از افراد قرار گرفته شده است. این علوم کهن در طول تاریخ دستخوش تغییراتی گردیده است که گاهاً با مسائل غیر ‌واقعی همراه بوده است.

در دوره‌های آموزشی و تجربی که داشته‌ام با موراد مختلف و حالت های مختلفی از هیپنوتیزم روبرو شده‌ام که بعضی از آنها را علوم فیزیک می‌تواند توضیح دهد و بسیاری از آنها در پرده ابهام قرار دارد. به همین دلیل خواستم تا آنجایی که از دستم بر‌می‌آید این علوم را بصورت علمی‌تر در اختیار علاقمندان قرار دهم تا بتوانند از این علوم در پیشبرد اهداف خود استفاده نمایند. کتاب هیپنوتیزم پیشرفته حاوی دستورالعملهای مختلف برای افراد حرفه‌ای و مبتدی جهت تلقین و تصورات برای بیمار و حالتهای گوناگون می‌باشد.

در حالی که در قرن جدید به سر می بریم، مسائل قرن پیشین همچون شاخک های اختاپوس ما را در بر گرفته است. خوشبختانه هنوز امیدی وجود دارد. روش های استفاده از ذهن برای درمان جسم، هنوزهم از روش های اصلی هستند و هیپنوتیزم روشی پیشرو محسوب می‌شود. حالا دیگر علم روانشناسی قبول کرده است که هیپنوتیزم می‌تواند هنگام رویارویی با معضل اعتیاد، زمان تغییر رفتار را کوتاه کند و این امر در مورد درمان جسمی نیز صدق می‌کند. افرادی که از هیپنوتیزم بهره می‌برند، ۳۰درصد الی ۶۰درصد کمتر از بقیه به پزشک مراجعه می‌کنند.

در هیپنوتیزم ما با قدرت اعجاز انگیز تصویر ذهن یا باور روبرو می‌شویم، گاهاً از اینکه تنها تصویر ذهنى یا باور می‌تواند چه تغییرات شگرفى در مغز انسان ایجاد کند، دچار شگفتى می‌شویم. تصویر ذهنى در تمام مراحل زندگى اثراتى بر روى انسان می‌گذارد. ما با تلقینات منفى محیط هیپنوتیزم شده‌ایم؛ براى اینکه بتوانیم حداکثر قدرت خود را نشان دهیم باید با هیپنوتیزم از خواب بیدار شویم و محدودیت‌هایى که براى ما ایجاد شده‌اند را از بین ببریم.

اغراق آمیز نیست اگر بگوییم همه انسان‌ها، هر کدام تا اندازه‌اى تحت تأثیر عقایدى که از دیگران گرفته‌اند و عقایدى که براى خودشان تکرار شده است و بر حقیقى بودنش صحه گذاشته‌اند؛ هیپنوتیزم شده‌اند. اندیشه‌هاى منفى روى افکار ما درست همان اثر اندیشه‌هاى منفى را دارند که توسط متخصص هیپنوتیزم ایجاد می‌شود. آیا هرگز نمایش هیپنوتیزم را تماشا کرده‌اید. اجازه دهید در این باره با هم صحبتى داشته باشیم:

هیپنوتیزور به بازیکن فوتبال می‌گوید دستش روى میز چسبیده و او نمی‌تواند دستش را بلند کند. بازیکن با همه تقلایى که می‌کند نمی‌تواند دستش را از روى میز بلند کند. عضلات دست و شانه از زور فشار چون طناب کشیده می‌شود. اما دست همچنان از روى میز تکان نمی‌خورد.

هیپنوتیزم چیست؟

هیپنوتیزم یا خوابگری شاخه‌ای از علم روانشناسی است که در آن به وسیلهٔ تلقین، شخص در حالت خاصی از هوشیاری قرار می‌گیرد. هیپنوتیزم یا به‌طور دقیقتر هیپنوز موجب تسلط دیگری بر فرد نمی‌شود بلکه دیگری با ضمیر ناخودآگاه آدمی به مکالمه و القای تلقینات می‌پردازد. همهٔ هیپنوزها نحوی خودهیپنوتیزم است و هیپنوتیزور خارجی فقط مامای هیپنوز از درون انسان است و آن را می‌زایاند. همه مکاتب و عرفاً به نحوی با هیپنوز درگیر بوده‌اند. ضمیر ناخودآگاه تنها یک تئوریست که توضیح حقایق روی آن سوار می‌شود. هیپنوتیزور نمی‌تواند هرآنچه دوست داشت به سوژه تلقین کند.

هیپنوتیزم یک امر خارق‌العاده نیست؛ و کارایی عجیب و غریب ندارد. اگر هم آثار غریبی داشته باشد در عدهٔ کمی دارد و خیلی قابل تکرار و تأیید نیست لذا از منظر علم رسمی پاره‌ای غرایب مشاهده شده در هیپنوز قابل اعتبار و برداشت کلی نیستند. (مبحث شستشوی مغزی البته در این وادی مطرح است ولی میزان پایداری این کارها باید بیشتر ارزیابی شود) هیپنوز خواب نیست. امواج مغزی در این حالت با امواج مغزی حالت خواب در بسیاری موارد فرق می‌کند.


 

از یک منظر هیپنوز با تلقین معمولی هم فرق دارد چرا که مناطقی که بر اثر تلقین تحریک می‌شود با مناطق تحریک شده هنگام هیپنوز متفاوت است. در طی این فرایند، شخص هیپنوتیزور قادر است هر آنچه در نظر دارد به شخص هیپنوتیزم شده القا کند زیرا در این حالت تلقینات هیپنوتیزور به جای حواس بدن عمل می‌کند و ضمیر ناخودآگاه انسان را تحت کنترل خویش قرار می‌دهد. البته هرآنچه هیپنوتیزور می‌خواهد به هیپنوتیزم شوند تحمیل و تلقین نمی‌شود. هیپنوز جبر ایجاد نمی‌کند.

خود هیپنوتیزم

خود هیپنوتیزم یعنی آن که شما خودتان را هیپنوتیزم کنید، این کار فقط با تمرکز و تفکر خود فرد صورت می‌پذیرد. در خود هیپنوتیزمی انسان با تأثیر گذاشتن در ضمیر ناخودآگاه می‌تواند اخلاق و توانایی‌های خویش را تغییر دهد.

روش‌های متعددی در هیپنوتیزم وجود دارد که در اصول مانند هم هستند. برای آن‌که خود را هیپنوتیزم کنید مراحل زیر را طی کنید. توجه داشته باشید که روش زیر هیچ‌گونه ضرر یا خطری ندارد، سعی کنید که خوابتان نبرد. این روش را در وضعیتی انجام دهید که نه زیاد گرسنه باشید و نه زیاد شکمتان پر باشد

مرحله اول

ریلاکس کردن:در ابتدا روی یک صندلی بنشینید یا ترجیحاً روی تخت یا زمین دراز بکشید. سپس چشمانتان را ببندید و تمرکزتان را روی نفس کشیدن بگذارید. کاملاً بی‌حرکت باشید و با هر بازدم بدنتان را شل‌تر کنید و فکر کنید که بدنتان سنگین و سنگین تر می‌شود.
۱- اکنون احساس کنید که از کف پایتان انرژی گرمی نفوذ می‌کند این انرژی به هرجا که برود آن جا را سنگین و کرخت و شل می‌کند بنابراین کف پایتان نیز سنگین و کرخت می‌شود؛ و کم‌کم به مچ پایتان می‌رسد و همین‌طور به ساق پا، زانو و تمام ران و کشالهٔ ران شما.
۲- بعد از آن که این انرژی تمام پاهایتان را سنگین و شل و کرخت کرد کم‌کم به درون شکم شما نفوذ می‌کند و تمام کلیه‌ها و رودهٔ شما را نیز به این حالت دچار می‌کند قفسهٔ سینهٔ شما را دربر می‌گیرد و به کمر شما نیز نفوذ می‌کند. توجه‌تان به بازدم‌هایتان باشد که با هر بازدم بدنتان شل‌تر و کرخت تر می‌شود.
۳- با هر بازدم بدنتان سنگین و شل و کرخت می‌شود مخصوصاً پلک‌هایتان مدام سنگین و سنگین تر می‍شود. کم‌کم انرژی به گردنتان و موی و پوست سر و صورتتان می‌رسد بدنتان کاملاً شل، سنگین و کرخت است.

مرحله دوم

توجه داشته باشید که مرحله اول را باید به خوبی اجرا کرده باشید. کنون احساس کنید که دست راست یا چپتان (هرکدام که ترجیح می‌دهید) مانند بادکنک سبک شده‌است و کم‌کم به بالا می‌رود این را به خوبی تصور و تلقین کنید. آن‌گاه متوجه می‌شوید که دستتان تکان می‌خورد و به بالا می‌رود. (البته ممکن است که دست شما بالا برود و متوجه نشوید یا فکر کنید دستتان بالا می‌رود ولی چنین نشود یا اصلاً اتفاقی رخ ندهد یا کمی تکان بخورد که بستگی به میزان کیفیت هیپنوتیزم شما دارد که با تمرین می‌توانید کیفیت آن را بیشتر کنید) سپس دوباره فکر کنید که دست شما سنگین می‌شود و این موجب می‌شود که دستتان آرام آرام پایین آید. تبریک می‌گویم شما هیپنوتیزم شدید.

مرحله سوم

خروج از هیپنوتیزم: کنون تصور کنید که بدنتان آرام آرام به حالت نرمال برمی‌گردد و آرام چشمانتان را باز کنید، دستانتان را مشت کنید پاهایتان را باز و بسته کنید و کمی راه بروید تا به حالت اول بازگردید.


عنوان
مقدمه مترجمان
پیشگفتار
مقدمه
فصل اول: مقدمه
فصل دوم: ترقین هیپنوتیزمی
فصل سوم: افسردگی
فصل چهارم: هیپنوتیزم درمانی ترس، هراس و اختلالات وابسته به فشار روانی
فصل پنجم: کنترل درد به طریق هیپنوتیزم درمانی
فصل ششم: اختلالات عادت
فصل هفتم: شکستن مقاومت در هیپنوتیزم درمانی
فصل هشتم: آموزش خودهیپنوتیزم
دانلود کتاب صوتی هیپنوتیزم درمانی اثر ویلیام گلدن



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال پیام سریع

شما میتوانید پیام خودرابه ماایمیل کنید مادراسرع وقت به آن در ایمیل شما پاسخ خواهیم داد. باتشکر

پشتیبانی

کلیک برای شروع