شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

کتاب هنر ظریف بی خیالی اثر مارک منسون (نسخه کامل وباکیفیت) کتاب هنر ظریف بی خیالی اثر مارک منسون (نسخه کامل وباکیفیت)
کتاب هنر ظریف بی خیالی اثر مارک منسون (نسخه کامل وباکیفیت) کتاب هنر ظریف بی خیالی اثر مارک منسون (نسخه کامل وباکیفیت)

کتاب هنر ظریف بی خیالی اثر مارک منسون (نسخه کامل وباکیفیت)

امتیاز مشتریان: 5.0 از 1 رای
85% تخفیف
11000تومان

کتاب هنر ظریف بی خیالی (The Subtle Art of Not Giving a F*ckرا معمولاً می‌توانید در ردیف کتابهای پرفروش کتابفروشی‌های بزرگ جهان ببینید.

این کتاب، دومین اثر منتشر شده از مارک منسون (Mark Manson) است.

نخستین کتاب مارک منسون، Models (الگوها) نام دارد که برای مردان نوشته شده و در آن، به شیوه‌های جذب زنان و مدیریت مراحل نخستین رابطه عاطفی (دوران شکل‌گیری) پرداخته است (البته ما در ایران او را بیشتر به خاطر کتاب دومش می‌شناسیم و پس از پرفروش شدن کتاب دومش، کتاب اول هم مورد توجه قرار گرفت و ترجمه شد).

منسون را معمولاً در گروه نویسندگان حوزه‌ی خودیاری (Self-help) طبقه‌بندی می‌کنند. کار اصلی او وبلاگ نویسی است و مطالبی هم که در کتابهایش آمده، پیش از انتشار در قالب کتاب، کم و بیش به صورت پراکنده در وبلاگش مطرح کرده است.

کتاب هنر ظریف بی‌خیالی

خلاصه کتاب هنر ظریف بی خیالی چیست؟

بسیاری از کتاب‌های عمومی پرفروش در سال‌های اخیر، یک ویژگی مشترک دارند: آن‌ها یک ایده‌ی تک‌جمله‌ای را محور قرار داده و در موردش، چند صد صفحه نوشته‌اند.

به سادگی می‌توانید کتابهایی مانند جوهر درون، با چرا شروع کنید و قدرت عادت را در یک یا چند جمله خلاصه کنید. کتاب هنر ظریف بی خیالی را هم می‌توان در همین گروه قرار داد. خلاصه کتاب بی خیالی این است که:  ما آن‌قدر فرصت و قدرت و انرژی نداریم که به همه چیز اهمیت بدهیم. باید بی‌خیال خیلی چیزها بشویم تا بتوانیم تمام فکر و ذهن و انتخاب‌ها و تصمیم‌های خود را، روی گزینه‌ی محدود و مشخص، متمرکز کنیم. 

بنابراین کتاب هنر ظریف بی خیالی درباره‌ی بی خیالی نیست؛ بلکه اتفاقاً درباره‌ی توجهِ بیش از حد به اهداف و ارزش های کلیدی و بی‌خیالی و بی‌توجهی نسبت به حاشیه‌های دیگر است (حتی اگر دیگران، آن حاشیه‌ها را، اصل بدانند).

چند جمله از کتاب هنر ظریف بی خیالی

کلید زندگی خوب، این نیست که به چیزهای بیشتر و بیشتری اهمیت بدهید؛ بلکه باید به چیزهای کمتری اهمیت بدهید، و تنها چیزهایی را مد نظر قرار دهید که حقیقی، فوری و مهم هستند.

… یک واقعیت پنهان در زندگی هست؛ این‌که چیزی به نام بی‌خیالی وجود ندارد. شما باید به چیزی اهمیت بدهید. توجه به چیزهای مختلف و اهمیت دادن به مسائل، بخشی از جسم و بیولوژیِ ماست.

مسئله این است که به چه چیزهایی اهمیت بدهیم، و چگونه به چیز‌هایی که هیچ اهمیتی ندارند، اهمیت ندهیم.

… پختگی، زمانی رخ می‌دهد که فرد می‌آموزد تنها به چیزهایی اهمیت بدهد که ارزشمند هستند.

پرسش جالب‌ِ توجه‌تر که مردم هیچ‌وقت از خود نمی‌پرسند، این است که «چه دردهایی در زندگی خود می‌خواهید؟ و حاضرید برای چه چیزی زحمت بکشید؟»

برای مثال، بیشتر افراد می‌خواهند که ارتقای شغلی پیدا کنند و درآمد زیادی داشته باشند؛ اما هیچ‌کس نمی‌خواهد شصت ساعت کار در هفته، رفت‌و‌آمد در فاصله‌ی زیاد بین خانه و اداره، کاغذبازی‌های بیهوده، و ساختار طبقاتی استبدادی شرکت را تحمل کند…

همه می‌خواهند روابط عالی داشته باشند؛ اما همه حاضر نیستند مکالمات دشوار، سکوت ناخوشایند، احساسات جریحه‌دارشده و نقش بازی‌کردن‌های احساسی را تحمل کنند.

فرهنگ کنونی به ما می‌گوید که من خودم باعثِ شکستِ خودم شده‌ام.

من، بی‌استقامت یا بازنده هستم، و چیزهایی را که لازمه‌ی این کار بوده نداشته و رویاهای خود را کنار گذاشته‌ام، و شاید اجازه داده‌ام که فشارهای اجتماع بر من غلبه کنند.

اما واقعیت، بسیار کسل‌کننده‌تر از همه‌ی این‌هاست. واقعیت این است که من فکر می‌کردم چیزی را می‌خواهم؛ اما معلوم شد که در واقع آن را نمی‌خواستم؛ همین.

من پاداش‌های این کار را می‌خواستم، نه نبردهای آن را. نتایج را می‌خواستم، نه روند رسیدن به آن‌ها را. من عاشق جنگ نبودم؛ عاشق پیروزی بودم. و زندگی، این‌گونه پیش نمی‌رود.

تقصیر مربوط به زمان گذشته است، و مسئولیت، مربوط به اکنون است؛

تقصیر، ناشی از انتخاب‌هایی است که قبلاً شده، و مسئولیت، نتیجه‌ی انتخاب‌هایی است که شما در حال حاضر در هر لحظه از روز می‌کنید.

شما انتخاب کرده‌اید که این متن را بخوانید.

شما انتخاب می‌کنید که به این مفاهیم فکر کنید.

شما انتخاب می‌کنید که این مفاهیم را بپذیرید یا آن‌ها را رد کنید.

شاید تقصیر من باشد که شما فکر می‌کنید ایده‌های من بی‌ارزش هستند؛ اما شما مسئول نتیجه‌گیری‌های خود هستید.

تقصیر شما نیست که من این جمله را نوشته‌ام؛ اما هنوز هم شما در تصمیم‌گیری برای خواندن آن مسئول هستید.

بین مقصر دانستن کسی برای وضعیت شما، و مسئولیت واقعی آن فرد برای وضعیت شما، تفاوت وجود دارد.

هیچ‌کس مسئول وضعیت شما نیست مگر خودتان.

شاید بتوان بسیاری از افراد را برای ناراحتی شما سرزنش کرد؛ اما هیچ‌کس مسئول ناراحت بودن شما نیست غیر از خودتان.

علت این موضوع این است که شما همیشه انتخاب می‌کنید که مسائل را چگونه ببینید، چه واکنشی در برابر آن‌ها نشان دهید و چه ارزشی برای هر چیز در نظر بگیرید.

 

این کتاب به تسکین درد‌ها و رنج‌های شما اهمیتی نمی‌دهد، و دقیقاً برای همین است که صادقانه نوشته شده است. این کتاب، راهنمای شما به سمت عظمت نیست؛ زیرا عظمت، تنها توهم ذهن ماست؛ یک مقصد ساختگی که خود را به دنبال کردن آن متعهد می‌کنیم و وجود خارجی ندارد.

در عوض، این کتاب، رنج‌های شما را به ابزار، دردهای شما را به قدرت، و مشکلات‌تان را به مشکلات کمی بهتر تبدیل می‌کند. این همان پیشرفت حقیقی‌ست.

این کتاب را به عنوان یک راهنما برای رنج کشیدن بدانید؛ برای این‌که چگونه این کار را بهتر و با مهربانی و تواضع بیشتر انجام دهید.

این کتاب درباره‌ی آرام حرکت کردن به‌ رغم بارهای سنگینی که بر دوش می‌کشید، و کنار آمدنِ راحت‌تر با ترس‌ها و خندیدن به اشک‌هایتان است.

این کتاب به شما یاد نمی‌دهد که چگونه چیزی را به دست بیاورید و موفق شوید؛ بلکه می‌آموزد که چگونه ببازید و رها کنید. به شما می‌آموزد که چشم‌های خود را ببندید و اعتماد داشته باشید که می‌توانید به پشت بیفتید، و با وجود آن، مشکلی پیش نیاید. به شما می‌آموزد که کمتر اهمیت بدهید و تلاش نکنید.

 

معرفی کتاب هنر ظریف بی‌خیالی

مارک منسون در میکروکتاب هنر ظریف بی‌خیالی، به شما می‌گوید که چگونه با بیشتر شکست خوردن، بیشتر موفق شوید و به آسانی از مشکلات عبور کنید. او زندگی خودش را نیز در مسیر پرجوش و خروش کتاب وارد کرده و همین دلیل می‌شود که شما با کتاب احساس نزدیکی کنید.

تمامی ما انسان‌ها می‌خواهیم که یک زندگی راحت و شگفت‌انگیز داشته باشیم و به انواع آرزوها و اهدافمان دست پیدا کنیم. درست است؟ دقیقاً به همین دلیل است که به هیچ جایی نمی‌رسیم. چه کسی گفته معمولی بودن بد است؟ چه کسی گفته تمامی ما در کلیه‌ی زمینه‌ها و حوزه‌‌ها باید مهارت داشته باشیم؟ اصلاً چه کسی گفته که موفقیت به این معنا است که برای ما تعریف شده؟ مارک منسون (Mark Manson) در میکروکتاب هنر ظریف بی‌خیالی (The Subtle Art of Not Giving a F*ck)، از شما می‌خواهد تا این نوشته را به عنوان کمکی برای زندگی، با فروتنی بیش‌تری مطالعه کنید.

درست است باید چشم‌ها را بست و اطمینان خاطر داشت که می‌توان خود را رها کرد، حتی اگر قرار است با شکست و بازنده شدن روبرو شد. به بیانی دیگر منسون تصمیم دارد که به شما آموزش دهد که مشغولیت فکری کم‌تری داشته باشید. به اعتقاد وی تمام چیزهای با ارزش در زندگی به وسیله‌ی فائق آمدن بر تجربه‌ی تلخ در ارتباط با آن کسب می‌شود. اگر تلاش کنید از چیزهای منفی فرار کنید، تنها نتیجه‌ی معکوس به دست می‌آورید. فرار از سختی، خود به طرزی رنج و درد است.

باید قبول کرد که واقعیت پنهان زندگی در این زمینه خلاصه می‌شود: چیزی به عنوان رهایی از استرس وجود ندارد. باید استرس چیزی را در دل داشت. قسمتی از طبیعت ما آدم‌هاست که اغلب به چیزی ارزش بدهیم و در نتیجه مشغولیتی داشته باشیم. پس پرسش اساسی در حال حاضر این خواهد بود که دغدغه‌ی چه چیز را باید داشت؟

در دنیای کنونی تمامی کتاب‌ها و فرهنگ‌ها در جستجوی این هستند تا تمام چیزها را فوق‌العاده نمایش دهند و به شما بگویند که کلیه‌ی چیزها مثبت است. در حقیقت بر روی انتظارات مثبت و غیر حقیقی تاکید می‌کنند. توصیه‌هایی که اغلب وجود دارد این است که روی موارد مثبتی متمرکز شوید که برای شما وجود ندارد. هر چیزی که صورت مثبت آن مورد تاکید قرار می‌گیرد و به شما اصرار می‌شود که اغلب آن را با خود ذکر کنید، نشان می‌دهد که شما آن را ندارید.

اگر اغلب در آرزوی چیزی هستید، در حقیقت این واقعیت را در ذهن ناخودآگاه خود صدا می‌زنید که «آن چیز نیستید». جهان به شما می‌گوید که زندگی خوب چه چیزی است. تبلیغات به یاد شما می‌آورند که زندگی خوب در داشتن خانه لوکس، بهترین همسر و بهترین فرزندان است. ما در حال احاطه شدن به وسیله‌ی همه‌ی عامل‌هایی هستیم که به ما خاطر نشان می‌کنند زندگی خوب چه چیزی است و چه کاری برای آن باید انجام دهیم.

به دست آوردن یک زندگی خوب و سعی برای ساختن آن خیلی خوب است، ولی مشکل اینجاست که وقتی به چیزی بیش از حد ارزش بدهید، سلامت فکر را به خطر می‌اندازد. کلید زندگی خوب این است که تنها روی چیزهایی متمرکز شوید که برایتان حقیقی، اضطراری و با ارزش هستند.

مارک منسون، نویسنده، وبلاگ‌نویس و کارآفرین آمریکایی است. وی تحصیل کرده رشته مدیریت مالی است، ولی علاقه فراوانی به روانشناسی دارد و در این حوزه مطالعات فراوانی داشته است. وی هنگامی که کاملاً ناشناس بود، نخستین کتابش را به انتشار رساند و با اینکه مشهور نبود، در کمتر از یک سال توانست ۱۵ هزار نسخه از آن را به فروش برساند. او همچنان وبلاگش را به روز حفظ می‌کند و یکی از پربیننده‌ترین وبلاگ‌های آمریکا را دارد.

میکروکتاب‌های سبکتو در حقیقت چکیده‌ای مهم از کتاب‌ها هستند که شما بتوانید آن‌ها را در زمانی معقول بخوانید. همه ما در روز زمان‌های پرت زیادی داریم که می‌توانیم با میکروکتاب آن را به زمان طلایی تبدیل کنیم.

میکروکتاب‌ها شامل بخش‌های ثابتی هستند، در ابتدا توضیحاتی در مورد نویسنده وجود دارد چرا که وقتی شما با نویسنده آشنا باشید بهتر با کتاب ارتباط برقرار می‌کنید. بخش بعدی، توضیحی کلی در مورد کتاب است که شما بتوانید در یک نگاه با مبحث کلی کتاب آشنا شوید و بخش آخر هم چکیده مفید آن است.

در بخشی از میکروکتاب هنر ظریف بی‌خیالی می‌خوانید:

ما درک درستی از معنای پیشرفت نداریم. پیشرفت وقتی اتفاق می‌افتد که ما در گذشته شکست‌های زیادی را متحمل شده‌ باشیم و میزان موفقیت ما بر اساس همان تعداد دفعاتی است که در کاری شکست خورده‌ایم. اگر در اطراف خود افرادی را می‌بینید که بسیار عالی عمل می‌کنند این بدان معنی است که آن‌ها بیشتر از شما شکست خورده‌اند.

بیشتر ما به همان جایی می‌رسیم که از آن می‌ترسیم، یعنی به همان شکست‌هایی می‌رسیم که همیشه از آن فرار می‌کردیم. تنها زمانی در کاری موفق خواهیم شد که حاضر باشیم در آن کار شکست بخوریم. در نهایت تنها وقتی موفق می‌شویم که بتوانیم شکست بخوریم. از شکست خوردن ترسی نداشته باشید که شکست رمز پیروزی شما خواهد بود. پس تا می‌توانید شکست بخورید.

درباره پشتیبانی محصول

کلیه محصولات پیش از انتشار توسط کارشناسان فایل سا بررسی می شود اگر قبل از خرید سؤالی دارید می توانید در قسمت دیدگاه ها مطرح کنید اما اگر بعد از خرید محصول خریداری شده لینک دانلودش خراب است یا به هر پشتیبانی دیگری در مورد این محصول نیاز دارید از طریق تیکت با فروشنده یا تماس با ما این محصول می توانید در میان بگذارید،اگر با اشتراک ویژه این فایل را خریداری کردید، از طریق پنل کاربری تیکت ارسال بفرمایید.

روشهای پشتیبانی

جهت ارسال تیکت جدید باید وارد حساب کاربری خود شوید.

به ازای هر فروش این محصول 3300تومان کسب درآمد کنید.

لینک زیر را به اشتراک بذارید و از فایل سا سهم فروش دریافت کنید.

توضیحات این بخش را میتوانید با افزونه loco تغییر دهید و توضیحات دلخواه خود را بنویسید، کافیه این متن را در افزونه جستجو کنید و تغییر دهید

85% تخفیف
11000تومان
مزایای شما از این خرید:
خرید و دانلود آنی
بالاترین کیفیت محصولات
بالاترین امنیت خرید
دانلود مادام العمر محصولات
پشتیبانی بسیار سریع
کتاب هنر ظریف بی خیالی اثر مارک منسون (نسخه کامل وباکیفیت)
امتیاز مشتریان: 5 از 1 رای
تعداد صفحات: 335 صفحه
تعداد پارت: 1جلدکتاب کاملPDF
اندازه: 6 مگابایت
فرمت: پی دی اف (باکیفیت)
زبان: فارسی
برگزارکننده: نویسنده :مارک منسون
به روز شده در:
فایل های باکیفیت به قیمت ارزان با لینک مستقیم را تنها از فایل سا دانلود نمایید.

به ازای هر فروش این محصول 3300تومان کسب درآمد کنید.

لینک زیر را به اشتراک بذارید و از فایل سا سهم فروش دریافت کنید.

سایر محصولات filesa Other Products

پکیج سابلیمینال چشم سبز در یک ماه ۱۰۰درصد کاربردی
83% تخفیف
filesa
filesa فایل های باکیفیت به قیمت ارزان با لینک مستقیم را تنها از فایل سا دانلود نمایید.
آیا تا به حال متوجه شده اید که افراد خاصی نسبت به دیگران جذاب تر هستند؟ اگر چنین است، شما تنها نیستید! همانطور که مشخص است، بسیاری از زیباترین زنان و مردان خوش تیپ جهان از یک ترفند کوچک برای افزایش جذابیت خود استفاده می کنند و حتی زیباتر از آنچه که هستند به نظر […]
1118 نمایش
5.0
129000تومان
پاورپوینت “سمینار درس کوانتوم” سلولهای خورشیدی
95% تخفیف
filesa
filesa فایل های باکیفیت به قیمت ارزان با لینک مستقیم را تنها از فایل سا دانلود نمایید.
افزایش رشد جمعیت و زیادشدن نیا زهای بشر به انرژی و باتوجه به مقدار محدود سوخت های فسیلی برروی زمین محققان را واداربه ایجاد روش جدیدی برای تولید انرژی کرده است که امروزه در میان روشهای متنوع سلول خورشیدی یا فوتو ولتاییک به عنوان روشی تمیز و کارامد شناخته شده است.اگرچه هنوز [...]
1010 نمایش
1
10000تومان
دانلودرایگان بازی GTA V(جی تی ای ۵) برای اندروید
filesa
filesa فایل های باکیفیت به قیمت ارزان با لینک مستقیم را تنها از فایل سا دانلود نمایید.
بازی بسیار جذاب جی تی ای GTA 5برای اندروید  کاملا رایگان نسخه های مختلف مخصوص اندروید  برای دانلود شما عزیزان آماده گردیده  . بازی GTA5نسخه روسی  جی تی ای فارسی نسخه -مود شده ( پول بی نهایت تسلیحات به طور تمام در اختیار) مخصوص اندروید + دیتا-ندروید مورد نیـاز ۴.۳ به بالا(حجم [...]
1485 نمایش
5.0
190000تومان
دانلود رایگان PDF آموزش کامل فال قهوه (زبان فارسی)
filesa
filesa فایل های باکیفیت به قیمت ارزان با لینک مستقیم را تنها از فایل سا دانلود نمایید.
دانستن در مورد آینده و اتفاقات پیش رو جذاب‌ترین رویداد در طول تاریخ برای بشر بوده و خواهد بود. تلاش برای دانستن آینده همواره در جریان است و می‌توان گفت فال قهوه یا بطور کلی فال و طالع بینی زاییده این نیاز پاسخ داده نشده انسان است. فال قهوه که دارای پیشینه تاریخی چند هزار [...]
1130 نمایش
5.0
46000تومان

محصولات مرتبط Related Products

پکیج کامل مجموعه PDF کتاب های ابن سینا
94% تخفیف
filesa
filesa فایل های باکیفیت به قیمت ارزان با لینک مستقیم را تنها از فایل سا دانلود نمایید.
مجموعه کمیاب از۳۶ کتاب های دانشمند بزرگ ایران وجهان حکیم ابن سینا در یک پکZIPبرای مشتاقان  وعلاقه مندان به اثارحکیم با تخفیف ویژه و فوق العاده گردآوری شده است: تمامی کتاب ها به فارسی به صورت PDFباکیفیت میباشد ودر یک بسته زیپZIP برای راحتی دانلود فشرده شده اند. این مجموعه [...]
1832 نمایش
5.0
29000تومان
دانلود PDFکتاب یخ شکن‌ها از تام شرایتر (نسخه کامل)
95% تخفیف
filesa
filesa فایل های باکیفیت به قیمت ارزان با لینک مستقیم را تنها از فایل سا دانلود نمایید.
معرفی کتاب یخ شکن‌ها: چه کار کنیم که مشتری اصرار کند کار را به او معرفی کنیم کتاب یخ شکن‌ها: چه کار کنیم که مشتری اصرار کند کار را به او معرفی کنیم نوشته‌ی تام شرایتر، بر روش‌های بازاریابی شبکه‌ای موفق تأکید دارد و می‌خواهد به شما بیاموزد که چگونه مشتری احتمالی را جذب کنید. [...]
1387 نمایش
5.0
10000تومان
دانلود PDFکتاب طلسم سحر فرعون شمعون
filesa
filesa فایل های باکیفیت به قیمت ارزان با لینک مستقیم را تنها از فایل سا دانلود نمایید.
فهرستی از انواع طلسم هایی که در کتاب فرعون شمعون یهودی آمده است: طلسم محبت طلسم عشق قوی و قدرتمند طلسم های کاهش و افزایش میل جنسی طلسم مهر و محبت میان زن و شوهر طلسم بستن زبان شوهر و زبان بند قوی شوهر و خانواده شوهر طلسم یهودی مهر و محبت جادوی سیاه طلسم رزق و […]
1039 نمایش
5.0
40000تومان
دانلودPDF کتاب PMBOK ویرایش ششم + کتاب راهنمای عملی چابکی (Agile Practice Guide)
89% تخفیف
filesa
filesa فایل های باکیفیت به قیمت ارزان با لینک مستقیم را تنها از فایل سا دانلود نمایید.
(PMBOK® Guide)–Sixth Edition راهنمای مدیریت پروژه PMBOK نسخه کامل وباکیفیت پی دی اف اصلی کتاب  شاخص PMI است و یک منبع اساسی برای مدیریت موثر پروژه در هر صنعت است. در طول سال ها ، تجارت به میزان قابل توجهی تغییر کرده است ، اما پروژه ها همچنان عامل اصلی موفقیت در تجارت هستند. [...]
1437 نمایش
1
28000تومان